Skip to content

Cava of Caveman?

september 19, 2011
by

Het scheelt dat het continue keihard regent. Cava drinken in de regen geeft net niet dat feestelijke tintje.
En trouwens 1 letter verschil en je maakt van ‘Cava’ zo ‘Cave’, toch?

Sinds een week of wat probeer ik te eten (& te drinken) als een ‘cave woman’. En dit betekent vooral: geen Cava.
Na de eerste week was ik dolenthousiast (en met mij family & friends), zo fit als ik me voelde had ik me nog nooit gevoeld.Daarnaast moet ik eerlijkheidshalve toegeven twee keer per week afgebeuld te worden door Christoffer, een Canadees & Caveman. Hij gelooft niet in cardio maar wel in botte spierkracht voor het shapen van je cave woman body.
Na een zogenaamde huidplooimeting met de ‘spekjestang’ en het uitzoeken van je ‘personal hormonal profile’ kon het echte feest beginnen.

DE THEORIE
“Hormonen reguleren namelijk onze stofwisseling, eetlust, fysieke kracht, hoeveel – en waar we ons vet opslaan etc. Wetenschappers zijn het erover eens dat onze lichaamsprocessen met betrekking tot voeding bijna 100% gelijk zijn aan die van onze voorvaderen; de ‘caveman’.Ons lichaam is niet mee geëvolueerd met Coca Cola Zero, Cornflakes, Kipcorn etcetera.
Veel klachten (verlaagde weerstand, droge huid, slaapproblemen, acne, vermoeidheid, lusteloosheid, lunch dip etc. etc.) kunnen dan ook symptomen zijn van een slechte spijsvertering.”

DE PRAKTIJK
6 (!) maaltijden per dag eten,dit betekent er behoorlijk tegenaan eten
altijd eten voordat je trek krijgt, dit lukt wel met het eten tegen de klok
vermijd koolhydraten MET eiwitten of vetten,hm wordt al moeilijker
eet fruit apart, geen problem
drink 2,5 l water, continue near de toilet
supplementeer met visolie en drink sloten groene thee
…en last but not least: ‘train 2 tot 4 keer per week’, vooral GEEN cardio

O ja en maximaal 2 glazen rode wijn in plaats van wit (slik). Dit alles bijhouden in iFoodDiary, zodat je inzicht krijgt in je eten.

Maar goed, vannacht had ik een nachtmerrie waarin ik opgepakt werd midden tussen de bananensoezen en apple crumble taartjes in de Albert Heijn.

____

Nu een maand verder vond ik dit nog niet gepubliceerde concept en kan je inmiddels vertellen: het is Cava geworden…..

No comments yet

Geef een reactie

